Pemenang Puisi Sempena Seminar & Bengkel Penulisan Siri 1 2010

Khamis, 11 November 2010

PUISI : PEMENANG KETIGA

Oleh : Nurul Hafiqah bt. Khazamal Haffi Aamos

Al-Quran…

Dulukala dan kini

Kau tetap menjadi temanku

Tika susah dan senang

Kau tetap setia bersamaku

Tapi…

Sesungguhnya

Aku takut

Satu hari nanti

Aku akan meninggalkanmu

Di dalam almari usang

Yang dipenuhi debu kemarau

Kerna aku dalam kealpaan

Kerna aku dalam kelalaian

Namun…

Aku sentiasa berdoa

Dan berazam

Aku takkan meninggalkanmu

Malahan

Aku akan sentiasa merinduimu

Merindui kalam-kalam

Merindui ayat-ayat cinta

Daripada Sang Murabbi


Apabila masanya telah tiba

Kau bantulah aku

Kau sinarilah aku

Kerna kau menjadi

Penerang di dalam kuburku.

♥ ANDA SUKAKAN ARTIKEL INI?? JANGAN LUPA KONGSIKAN KEPADA RAKAN ANDA ♥
Facebook Twitter StumbleUpon Digg Delicious Reddit Technorati Mixx Linkedin
[Get this Widget]

0 suara: